Google.org Impact Challenge dla innowacji na rzecz klimatu
Dofinansowanie nowatorskich, zakrojonych na szeroką skalę projektów, przyspieszających postęp technologiczny w zakresie informowania o zmianach klimatycznych i podejmowania stosownych działań.
Kto może aplikować
Aplikować mogą następujące organizacje mające siedzibę w kraju zamieszkania:
- organizacje non-profit,
- publiczne lub prywatne instytucje akademickie lub badawcze
- przedsiębiorstwa społeczne nastawionego na zysk, których projekt ma wyraźny cel charytatywny.
Na potrzeby realizacji projektów można tworzyć Partnerstwa.
Do składania wniosków nie kwalifikują się organizacje zlokalizowane na Krymie, Kubie, w Iranie, Korei Północnej, Rosji, tzw. Donieckiej Republice Ludowej (DNR) i Ługańskiej Republice Ludowej (LNR) lub Syrii oraz projekty w tych krajach.
Zasady
Projekty mogą trwać od 12 do 36 miesięcy. Powinny poszukiwać rozwiązań, które poszerzą wiedzę na temat zmian klimatu dzięki opracowanym danym, a tym samym będą stanowić podstawę działań i strategii. Przykłady projektów:
- mapowanie emisji w skali globalnej;
- wskazanie społecznościom najskuteczniejszych miejsc do odbudowy ekosystemów;
- wsparcie małych firm w zrozumieniu ich śladu węglowego.
Kryteria wyboru wniosków:
- ambitne, transformacyjne rozwiązania;
- realny, mierzalny wpływ na klimat i ludzi;
- innowacyjne wykorzystanie technologii;
- realistyczne, wykonalne działania.
Zdecydowana większość dofinansowania powinna być przeznaczona na realizację projektu. Beneficjenci powinni ograniczy wydatki do maksymalnie 10% całkowitego budżetu lub mniej na personel i koszty ogólne bezpośrednio związane z projektem charytatywnym.
Beneficjenci mogą zostać zaproszeni do udziału w warsztatach i innych programach wsparcia, które pomogą w rozwoju ich projektu, organizowanych przez Google.org i organizacje zewnętrzne.
Formalności aplikacyjne
Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie Programu.
Dofinansowanie
Wybrane organizacje otrzymają dofinansowanie w wysokości do 5 mln USD, a także wsparcie pozafinansowe ze strony Organizatora.