Kuźnia nowych specjalistów
Nowy kierunek jest adresowany do absolwentów studiów licencjackich kierunków nauk społecznych: socjologii, ekonomii, psychologii, marketingu oraz dziedzin pokrewnych. Już za kilka lat na rynek pracy trafiać mają absolwenci z bardzo szeroką wiedzą z zakresu nauk społecznych, a także bardzo dobrą znajomością narzędziową informatyki. Pomysłodawcy projektu mają nadzieję, że będą oni zatrudniani w firmach zajmujących się badaniami rynku, agencjach marketingu elektronicznego, a także w przedsiębiorstwach informatycznych, projektujących i realizujących aplikacje społecznościowe (Web 2.0).
Firmy współpracujące z PJWSTK już teraz wykazują zainteresowanie pracownikami potrafiącymi w twórczy sposób rozwiązywać skomplikowane problemy na styku: człowiek-społeczeństwo-systemy informacyjne. Szczególnie zależy im na osobach, które potrafią projektować i przeprowadzać badania społeczne i przygotowywać prognozy, wykorzystując różne narzędzia informatyczne.