Miliard w rozumie

21-02-2018

Jak się uczyć, żeby osiągnąć najlepsze efekty? Które obszary mózgu są odpowiedzialne za zapamiętywanie i kojarzenie? Jak pobudzać mózg do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania mogli znaleźć uczniowie z Gimnazjum nr 1 w Mosinie wraz z rówieśnikami z Rumunii i Włoch.

pixabay
Autor zdjęcia lub licencja: 
pixabay

Wszystko podczas krótkoterminowej wymiany w Muro Leccese we Włoszech. Młodzież uczestniczyła tam m.in. w zajęciach z zarządzania czasem i technik pamięciowych oraz warsztatach muzycznych i teatralnych.

Młodzi z trzech krajów postanowili też wspólnie wystawić sztukę teatralną. Próby do niej trwały długo, ale po ciężkiej pracy przychodził czas na odpoczynek – wieczory z tradycyjną kuchnią i tańcem.

Dzięki projektowi zostały wypracowane nowe metody nauczania oparte na najnowszych odkryciach neuronauk. Działania w międzynarodowej grupie pobudziły też ciekawość poznawczą uczniów i pokazały, że nauka to fascynująca przygoda.

Młodzież przekonała się, że samodzielne uczenie się, poszukiwanie i selekcjonowanie informacji oraz rozwiązywania problemów daje niezwykłą satysfakcję. 

Tytuł projektu: 
Brains at school - knowledge is power! / Mózgi w szkole – wiedza jest potęgą!
Data działania: 
3-9.10.2016
Organizacja: 
Gimnazjum nr 1 w Mosinie