Punkt Kontaktowy ds. Produktów
Punkt Kontaktowy ds. Produktów (PCP) działa w Polsce od 2009 roku. Zadaniem PCP jest udzielanie informacji na wniosek podmiotu gospodarczego lub właściwego organu innego państwa członkowskiego.
Celem działania polskiego Punktu Kontaktowego ds. Produktów jest udzielanie informacji dotyczących:
- polskich przepisów technicznych jakie obowiązują dla różnych kategorii towarów,
- obowiązku uzyskania uprzedniego zezwolenia przed wprowadzeniem na polski rynek określonych kategorii towarów,
- danych kontaktowych do właściwych organów na terytorium Polski, odpowiedzialnych za ocenę i /lub kontrolę różnych grup towarów,
- środków zaskarżenia i procedur odwoławczych w przypadku pojawienia się sporu między właściwymi organami a podmiotem gospodarczym związanego z oceną lub kontrolą danego towaru,
- adresów do Punktów Kontaktowych ds. Produktów działających w innych państwach członkowskich znajdujących się na stronach internetowych Komisji Europejskiej,
- stosowania zasady wzajemnego uznawania.