Granty -

Mega Misja - program edukacji cyfrowej w szkołach


Cel

Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli, wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Ważne jest, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.

Kto może aplikować

Do programu MegaMisja mogą zgłaszać się szkoły podstawowe publiczne lub niepubliczne o uprawnieniach publicznych oraz szkoły, w których działają świetlice szkolne dla dzieci w wieku 6-10 lat. Szkoła powinna dysponować przynajmniej jednym komputerem z dostępem do internetu i rzutnika lub tablicy multimedialnej oraz wi-fi. Przydatne będą też głośniki.

Formalności aplikacyjne

Nabór zgłoszeń do edycji 2022/2023 trwa od 6. kwietnia do 16. maja 2022 r. do godz. 17:00 poprzez formularz, do którego trzeba dołączyć pracę zgłoszeniową, której temat brzmi: Zaproś MegaMisję do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij dlaczego chcecie być w naszym programie. Może być ona wykonana dowolną techniką (kolaż zdjęć, prezentacja, inna) za pomocą smartfona/tabletu/aparatu cyfrowego/komputera.

Zgłoszenia może dokonać nauczyciel, wychowawca świetlicy, który chce być Liderem projektu na terenie szkoły za zgodą jej dyrekcji. W roku szkolnym 2022/2023 zapraszamy 180 szkół. Lista zwycięzców ogłoszona do 20 czerwca 2022 r. Wybrane szkoły rozpoczną udział w bezpłatnym programie we wrześniu 2022 roku.

Zgłoszenia dokonuje nauczyciel, wychowawca świetlicy po konsultacji i za zgodą dyrektora szkoły.

Dodatkowe informacje

Udział w programie MegaMisja to:

  • dostęp do ciekawych scenariuszy zajęć, filmów animowanych oraz merytorycznych,
  • współtworzenie społeczności nauczycieli i wychowawców świetlic w całej Polsce,
  • certyfikat uczestnictwa,
  • zdobywanie nagród, które wzbogacą wyposażenie placówki (tablety, gry, książki i materiały plastyczne),
  • kreatywne zajęcia edukacja dla dzieci wykorzystujące nowe technologie.

Przewidywane zaangażowanie nauczyciela, wychowawcy: ok. 3 h/tyg. na przygotowanie i przeprowadzenie zajęć przez ok. 10 miesięcy. Zajęcia dla dzieci trwają ok. 1 h tygodniowo.

Inne korzyści z udziału w programie
Za realizację zaplanowanych działań i aktywność uczestnicy będą otrzymywać nagrody: artykuły plastyczne i kreatywne, tablety, gry książki i zabawki edukacyjne. 

Więcej informacji

#fundusze #technologie #szkoła #orange

stopka strony