Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną przygotują projekt na wykorzystanie technologii, która sprzyja uczeniu się. Do wygrania granty na ich realizację oraz nagrody dodatkowe. 

Cel

Wyróżnianie i nagradzanie umiejętności, wiedzy oraz talentów i kreatywności młodych ludzi.

Konkurs skierowany do tych, którzy mają pomysł na to w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystać technologię by wspierać edukację.

Kto może aplikować

Konkurs przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną (nauczyciele, wykładowcy, dyrektorzy czy pracownicy) przygotują projekt. 

Osoba opiekująca się zespołem musi być pełnoletnia.

Zasady

Co powinien zawierać projekt?

  1. Problem edukacyjny, który chcesz rozwiązać ***
  2. Pomysł na wykorzystanie technologii – może to być aplikacja, platforma, narzędzie cyfrowe, wykorzystanie sprzętu lub innowacyjne zastosowanie istniejących rozwiązań
  3. Plan wdrożenia – jak projekt może działać w praktyce w szkole lub na uczelni
  4. Ramowy budżet - na co przeznaczysz 25 000 zł
  5. Zespół – minimum 3, maksimum 6 osób (uczniowie/studenci + pełnoletni opiekun)

*** Problem edukacyjny może dotyczyć:

  • personalizacji nauki (np. dostosowanie tempa, formy, treści),
  • trudności w nauce,
  • poprawy koncentracji,
  • zwiększenia motywacji do nauki,
  • wzrostu zaangażowania uczniów,
  • przebodźcowania
  • braku dostępu do atrakcyjnych materiałów,
  • nadmiaru treści,
  • różnorodności potrzeb uczniów,
  • wykluczenia cyfrowe,
  • wspierania nauczycieli w planowaniu i prowadzeniu lekcji,
  • inne problemy edukacyjne (opisz je wraz z uzasadnieniem)

Formalności aplikacyjne

Zespół Projektowy dokonuje zgłoszenia Projektu wypełniając i wysyłając formularz znajdujący się na dedykowanej stronie internetowej Organizatora. 

Jeden Zespół Projektowy ma prawo zgłosić tylko jeden Projekt.

Do drugiego etapu zostanie wybrane od 2 do 4 projektów z każdej kategorii Konkursu. 

Drugim etapem weryfikacji jest prezentacja przez Finalistów przed Kapitułą Konkursową. Prezentacja Projektu nie może zająć więcej niż 7 minut. Następnie Kapituła Konkursowa ma prawo zadać pytania dotyczące Projektu.

Dofinansowanie

3 najlepsze pomysły, po jednym z każdej kategorii: szkoła podstawowa, szkoła średnia, uczelnia, otrzymają grant w kwocie 25 tys. zł , na wdrożenie projektu w szkole lub na uczelni. Dodatkowo finałowe zespoły otrzymają nagrody w wysokości 5 tys. złotych oraz nagrody rzeczowe.

Wszyscy członkowie finałowych drużyn otrzymają certyfikat uczestnictwa w programie Tech Minds. 

Termin zgłoszeń
16.01.2026 23:59

Zobacz także