Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną przygotują projekt na wykorzystanie technologii, która sprzyja uczeniu się. Do wygrania granty na ich realizację oraz nagrody dodatkowe.
Cel
Wyróżnianie i nagradzanie umiejętności, wiedzy oraz talentów i kreatywności młodych ludzi.
Konkurs skierowany do tych, którzy mają pomysł na to w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystać technologię by wspierać edukację.
Kto może aplikować
Konkurs przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną (nauczyciele, wykładowcy, dyrektorzy czy pracownicy) przygotują projekt.
Osoba opiekująca się zespołem musi być pełnoletnia.
Zasady
Co powinien zawierać projekt?
- Problem edukacyjny, który chcesz rozwiązać ***
- Pomysł na wykorzystanie technologii – może to być aplikacja, platforma, narzędzie cyfrowe, wykorzystanie sprzętu lub innowacyjne zastosowanie istniejących rozwiązań
- Plan wdrożenia – jak projekt może działać w praktyce w szkole lub na uczelni
- Ramowy budżet - na co przeznaczysz 25 000 zł
- Zespół – minimum 3, maksimum 6 osób (uczniowie/studenci + pełnoletni opiekun)
*** Problem edukacyjny może dotyczyć:
- personalizacji nauki (np. dostosowanie tempa, formy, treści),
- trudności w nauce,
- poprawy koncentracji,
- zwiększenia motywacji do nauki,
- wzrostu zaangażowania uczniów,
- przebodźcowania
- braku dostępu do atrakcyjnych materiałów,
- nadmiaru treści,
- różnorodności potrzeb uczniów,
- wykluczenia cyfrowe,
- wspierania nauczycieli w planowaniu i prowadzeniu lekcji,
- inne problemy edukacyjne (opisz je wraz z uzasadnieniem)
Formalności aplikacyjne
Zespół Projektowy dokonuje zgłoszenia Projektu wypełniając i wysyłając formularz znajdujący się na dedykowanej stronie internetowej Organizatora.
Jeden Zespół Projektowy ma prawo zgłosić tylko jeden Projekt.
Do drugiego etapu zostanie wybrane od 2 do 4 projektów z każdej kategorii Konkursu.
Drugim etapem weryfikacji jest prezentacja przez Finalistów przed Kapitułą Konkursową. Prezentacja Projektu nie może zająć więcej niż 7 minut. Następnie Kapituła Konkursowa ma prawo zadać pytania dotyczące Projektu.
Dofinansowanie
3 najlepsze pomysły, po jednym z każdej kategorii: szkoła podstawowa, szkoła średnia, uczelnia, otrzymają grant w kwocie 25 tys. zł , na wdrożenie projektu w szkole lub na uczelni. Dodatkowo finałowe zespoły otrzymają nagrody w wysokości 5 tys. złotych oraz nagrody rzeczowe.
Wszyscy członkowie finałowych drużyn otrzymają certyfikat uczestnictwa w programie Tech Minds.
Termin zgłoszeń
16.01.2026 23:59