News -

Eurodeskowe numery

Co słychać w Eurodesku? Właśnie zakończyliśmy redagowanie czwartego raportu z działalności Eurodesk Polska w 2015 r. Wnioski? Było dobrze, jest lepiej. Nie ma żadnych wątpliwości, że – jak mawiał bohater „Nie ma mocnych” – krzywe statystyczne rosną.


Zacznijmy od eurodeskowych lekcji i warsztatów m.in. o pracy, wolontariacie i studiowaniu. W 2015 r. przeprowadziliśmy ich ponad 370 dla ponad 7800 młodych ludzi z całej Polski. Gdy piszę „my”, nam na myśli pracowników organizacji i instytucji należących do sieci Eurodesk Polska. To im należą się szacunek i słowa uznania. Nie dostają przecież od Krajowego Biura wynagrodzenia ani za prowadzenie lekcji, ani za pozostałe działania, które realizują lub w których uczestniczą pod szyldem Eurodesk Polska (m.in. kampania „Time to Move”, Europejski Tydzień Młodzieży). A w sumie w tych przedsięwzięciach wzięło udział blisko 40 tys. ludzi.

Druga kategoria odbiorców informacji Eurodesku to internauci. Pod względem liczby użytkowników strona eurodesk.pl pozostaje najpopularniejszą witryną zarządzaną przez FRSE. W minionym roku 319 636 użytkowników złożyło na niej 472 526 wizyt, w czasie których strona zanotowała 1 173 414 odsłon.

Na stronie największą popularnością cieszy się baza grantów. Nic dziwnego – w polskim internecie to najbardziej kompleksowy i aktualny serwis nt. programów wspierających edukację i  szkolenia. Pod koniec 2015 r. baza obejmowała blisko 460 programów grantowych, o 45 więcej niż rok wcześniej.

A jak w statystykach wypadają newslettery? W 47 numerach cotygodniowego Eurokursora – projekty i szkolenia znalazło się ponad 470 informacji o projektach, szkoleniach, konkursach i seminariach. W 12 numerach wysyłanego co miesiąc Eurokursora, poświęconego europejskiej polityce młodzieżowej, opublikowaliśmy ponad 300 newsów. Trzeci newsletter – Eurokursor-granty – informuje o zbliżających się terminach składania wniosków w programach grantowych. Średnio każdy z 12 numerów newslettera zwiera informacje o ponad 30 programach. W sumie liczba odbiorców newsletterów Eurodesk Polska zbliża się do 8000.

Każdego dnia jesteśmy też obecni w mediach społecznościowych. W 2015 r. opublikowaliśmy równo 365 postów, które przeczytało 510 906 użytkowników Facebooka. Polska jest też liderem pod względem ilości treści umieszczanych na polskiej stronie Europejskiego Portalu Młodzieżowego. W 2015 r. trafiły na nią 533 artykuły (z czego 113 zostało przetłumaczonych na język angielski), 257 newsów i 395 informacji o wydarzeniach.

Nie zaniedbaliśmy też działalności wydawniczej. Oprócz „Europy dla Aktywnych” i ukazującego się razem z nią „Twojego Eurodesku” przygotowaliśmy kolejną edycję publikacji dla młodzieży „Na biało, czyli jak legalnie pracować w Europie”, która jest dostępna w punktach informacyjnych Eurodesk Polska.

Wawrzyniec Pater
Koordynator Eurodesk Polska